بعضی از صور آلودگی محیط

Authors

دکتر مردخای اسرائیلی

abstract

انسان نیز مانند حیوانات تأثیری متقابل بر محیط زیست خود داشته وعمدا یاسهوا تغییرات فراوانی را بر روی محیط طبیعی اطراف خود ایجاد می نماید . این تغییر و تخریب محیطی بعضی اوقات با مصیبت های بسیار همراه بوده است. چنانکه در سال 1952 دود ومه غلیظ در لندن باعث تلفات عده کثیری ازمردم گردیده و زیانهای بسیار ببار آورد. اثری که انسان بر محیط می گذارد می توانیم در امور مختلف مانندکشاورزی ‘صیدماهی از دریاها و رودخانه ها و شهر سازی و غیره مشاهده کنیم که هر یک در نوع خود دارای اهمیت فراوانی می باشند‘ همچنین انسان عامل مهم آلودگی محیط است نظیر انواع آلودگی های شیمیایی و آلودگیهای محیطی را میتوان به سه دسته ‘هوا- خاکهای سطحی و آبهای سطحی تقسیم نمود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

علل ناسازگاری بعضی از پرسنل پایور در محیط خدمت

سازگاری پرسنل در محیط خدمتی برای نیروهای مسلح و خانواده های آنها از اهمیت بسزائی برخوردار بوده و سبب می شود که آمار جرائم و تخلفات به حداقل برسد. کاهش جرائم و تخلفات در نیروهای مسلح فرصت بیشتری را برای آموزش و افزایش توان رزمی فراهم می سازد.          این مقاله با نگاهی به مشکلات و ویژگی های فردی و همچنین امکانات سازمان، راه کارهایی برای تقویت سازگاری آنها با محیط ارائه می دهد.

full text

سرب و جیوه از نظر آلودگی محیط

در هوا- خاک-آب خام و تصفیه شده قابل شرب مواد شیمیائی مختلفی با خاصیت مسموم کنندگی شدید بمقدار جزئی یافت میشوند. این مواد ، ممکن است نتیجه آشکار آلودگیهای صنعتی باشد که بهوا و آب راه یافته اند ویا از طریق حل شدن لوله ها و تاسیسات آبرسانی منشاء گرفته باشد، در سایر موارد وجود عناصر یاد شده ممکنست بطور طبیعی باشد.شیمی آب بسیار پیچیده است و شناسائی دقیق آن دشوار است . امروزه 12000 ترکیب شیمیائی مختل...

full text

نقشه بعضی از

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
محیط شناسی

Publisher: دانشگاه تهران

ISSN 1025-8620

volume 3

issue 3 1975

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023